Květen 2007

Rocky Balboa

20. května 2007 v 19:10 | Baryk |  FotoGalerie


Na stažení

20. května 2007 v 18:20 | Baryk |  Různé
A ještě tu mám pro vás hru , kterou si můžete pouze zahrát !
Rocky Legends pro hraní klikni ZDE

Tapety (Rocky)

20. května 2007 v 17:53 | Baryk |  Na mobil


Rocky VI.

20. května 2007 v 11:32 | Baryk |  DVD obaly

Rocky V.

20. května 2007 v 11:31 | Baryk |  DVD obaly

Rocky IV.

20. května 2007 v 11:29 | Baryk |  DVD obaly

Rocky III.

20. května 2007 v 11:27 | Baryk |  DVD obaly

Rocky II.

20. května 2007 v 11:25 | Baryk |  DVD obaly

Rocky I.

20. května 2007 v 11:24 | Baryk |  DVD obaly

Sylvester Stallone

14. května 2007 v 20:17 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
Za ušklíbajícím se spadlým koutkem Sylvestera Stallonea může být leccos: nelibost nad tím, že je nejoblíbenějším hercem George Bushe. Nespokojenost z toho, že ani v dětství koupený slovník a jedno nově naučené slovo denně ho nepřiblížilo ke genialitě E. A. Poea, jehož zbožňuje. Umělecké nepochopení, překročená šedesátka, cokoli...

Hercův úšklebek může mít i mnohá jiná opodstatnění. Na jednu misku vah lze položit jeho neblahý rekord v soutěži o Zlatou malinu, protipólu Oscarů. Drží jej vedle jediné nominace na hereckého Oscara deseti malinovými trofejemi (a třiceti nominacemi), což je skóre, jakého nedosáhl žádný z jeho kolegů. Rekordem je i nepřerušených třináct let každoročních nominací na tuto anticenu v období 1985-1997. Na druhé misce leží 1,7 miliardy dolarů, které jeho filmy vydělaly jen v USA, a jednou tak velká suma, k níž se dopracovaly ve zbytku světa. Z jedné strany lze oněmět nad významem pouhých dvou postav, které přivedl na plátno, boxera Rockyho Balboy a válečného veterána Johna Ramba, pro americkou popkulturu, z druhé nelze nevidět pohrdání odborné filmové veřejnosti, které jej provází prakticky po celou jeho kariéru. Konečně ušklíbat se může i nad tím, jakého úspěchu se dobral ten, o kterém před mnoha lety jeho patnáctiletí spolužáci ve školní anketě soudili, že z celé školy je právě on horkým adeptem na elektrické křeslo.

Svaly obchodního cestujícího

"Měřím 178 centimetrů a vážím 80 kilogramů. Jsem se svým tělem spokojený," prohlašoval marnivě herec ještě před pár lety a své zaujetí pro bodybuilding demonstroval několik let nato založením společnosti InStone, produkující lahůdky jako proteinový puding či testosteronový booster.
V o něco pokročilejším věku už slyšíme v jeho výrocích i jinou notu: "Vypěstoval jsem si tělo, abych snáz unesl mozek," chvástal se v jednom rozhovoru a už se nechával fotografovat s brýlemi na nose.
O tom mozku prohlásil před dávnými lety kterýsi Stalloneův učitel, že je ospalý. Možná na něj lze svést to, že jeho nositel bývá vnímán především jako prototyp akčního svalovce a stěží jako myslitel, jak by byl sám rád chápán.
A může za to bezpochyby i problematické dětství, jež prožil. Prvních pět let v New Yorku znamenalo neustálé přesuny mezi domovem a dětskými útulky. Tam končil vždy, když se manželství jeho rodičů dostalo do krizového bodu, což se stávalo periodicky. Ani pobyt doma ho nekultivoval: o vyrůstání v newyorské čtvrti Hell's Kitchen, Pekelné kuchyni, se natočil nejeden film a napsala spousta knih. Jsou plné rvaček, teenagerských gangů, nočních potulek...
Situace se o něco zlepšila, když se otec Frank Stallone vypracoval z holiče, nejběžnější profese mezi italskými přistěhovalci v Americe, v majitele salonu krásy. Matka Jacqueline mohla svou zvláštní profesi astroložky provozovat kdekoli, a tak se rodina přestěhovala do Washingtonu, nového otcova působiště.
Ani rumpologie, její specializace, spočívající ve čtení budoucnosti ze zadnic klientů, ji však zřejmě neupozornila na to, že za dalších šest let se její manželství nadobro rozpadne. Pro obě její děti, jedenáctiletého Michaela Sylvestera Enzia i jeho o čtyři roky mladšího bratra Franka, to nevěstilo nic dobrého.
Sylvester skončil ve škole pro problémové děti. To mezi tamními spolužáky se dopracoval aspirace na elektrické křeslo. A protože astrologie vynášela, další jeho štací se stalo Švýcarsko, americká soukromá vysoká škola, do které mu částečně pomohlo sportovní stipendium, jehož vinou se více věnoval trénování dívčího atletického týmu než studiu, pročež školu záhy opustil.
Avšak ještě dřív než k tomu došlo, stanul v místním dramatickém kroužku poprvé na jevišti. Naložil si na bedra hereckou kládu, Biff a Lomana v Millerově Smrti obchodního cestujícího, kterého po něm ve filmu hrál například John Malkovich. Při jeho děkovačce publikum aplaudovalo ve stoje. Hřebcova slova a rány pěstí

Vzpomínal-li později jeho nevlastní otec na to, že jako dítě chtěl Sly (tak si říká raději než rodným jménem, jež nenávidí) být nejlepší, jen nevěděl v čem, tak nyní to už věděl.
Vrátil se do Spojených států a začal studovat herectví na univerzitě v Miami.
Dostal se daleko, téměř k promoci. Školu však nedokončil, protože ho přitahoval New York a praxe. Až třicet let po odchodu ze školy požádal její vedení, aby mu uznalo herecké výsledky a praxi za zbývající kredity, a tak získal v roce 1999 opožděný bakalářský titul. Jistě to nebylo za první filmové role, byť se v první polovině 70. let mihl i v takových filmech jako Banáni Woodyho Allena či v přepisu Chandlerova románu Sbohem buď, lásko má. Akademická obec jistě milosrdně přehlédla i jeho ranou hlavní roli. Ten film z roku 1970 se totiž jmenoval Večírek u Koťátka a Kance, a i když ho po Stalloneově raketovém hvězdném vzestupu uvedli na kazety jako Italského hřebce, pořád to bylo porno. Vystříhali z něj jen některé nejhardcoreovější scény, nikoli však obscénnost a všudypřítomnou nahotu, díky čemuž se celý svět na vlastní oči přesvědčil, že navzdory prababičce z matčiny strany, která pocházela z Ruska a jmenovala se Rosa Rabinovič, není Stallone židovského vyznání.
Škola ocenila až Stalloneovu dráhu za přelomem, který pro něj znamenal rok 1976. Jemu předcházel pár let předtím jiný přelom, a to ve Stalloneově mysli. Už ho přestalo bavit usilovat marně o zajímavé role (propadl např. v Coppolově konkurzu do Kmotra) a dostávat se jen k bezperspektivním štěkům. Pověsil na čas hraní na hřebíček, aby měl co jíst, čistil lví klece v zoo Central Parku - a po večerech psal... jako jeho idol, zbožňovaný Edgar Allan Poe. Jeho první realizovaný scénář, drama o mladistvých delikventech Lords of Flatbush, zaznamenal v roce 1974 mírný úspěch.
To už se ale na psacím stole zhrzeného herce rodil další scénář. Původně v něm smolný filadelfský taxikář měl zvítězit nad osudem a stát se starostou města. Jenže pak Stallone zhlédl boxerský zápas mezi drtivým Muhammadem Alim a hrdým stárnoucím veteránem Chuckem Wepnerem, který sice prohrál, ale smršť úderů ustál, a taxikářská historka se proměnila v boxerskou. Revidovaný scénář vznikl ve spontánním výtrysku za tři dny.
Zbytek patří do dějin kinematografi e. Wepnerovi podobný smolař Stallone s filmem Rocky, který napsal, režíroval a hrál v něm hlavní roli, sklidil za rok 1976 deset nominací na Oscara, z nichž proměnil sice jen jednu, zato tu hlavní - za film roku. Veteránský režijní klasik Frank Capra se rozplýval, že takový film neviděl celá desetiletí. Po zkušebním promítání pro lidi z filmové branže se z davu vyloupl mohutný chlapík, a dřív než Stalloneovi blahopřál k úspěchu, představil se: "Dobrý den, jsem John Wayne. Chci vám gratulovat..."

Proti všem

Onoho oscarového roku 1977 stanul Stallone na špici hollywoodského žebříčku slávy. Mohl si vybírat role, mohl si diktovat podmínky, včetně honorářových. Z dvou set dolarů stržených za Italského hřebce poskočil do milionové kategorie. Na tvůrce, který dokázal proměnit 1,1 milionu dolarů výrobních nákladů v téměř čtvrtmiliardový zisk, což byly, la finanční bilance Rockyho, si chtěl každý vsadit. Sám Stallone v úspěch Rockyho tolik věřil, že v přípravných fázích odmítl 360 000 dolarů za prodej pouhého scénáře s tím, že by hlavní roli hrál Ryan O'Neal, a spokojil se jen s 20 000 dolary - avšak s klauzulí 10 procent z hrubé částky, kterou film případně vydělá. Netřeba podotýkat, že neprohloupil.
S výběrem dalších rolí to už tak jednoznačné nebylo. Rovněž netřeba podotýkat, že na jednorázový triumf se zakrátko zapomnělo a Stallone se záhy stal synonymem superhvězdy s hereckým talentem tak mizivým, až byl k smíchu. Akční filmy, do kterých se pouštěl, moc hereckého prostoru ani nedávaa nepomohlo ani několik dalších scénářů, které si sám napsal. Zajímavěji vypadá výčet nabídek, které z různých, pohříchu neprozíravých důvodů odmítl: Smrtonosnou past nakonec odehrál Stalloneův kumpán Bruce Willis, za Návrat domů si odnesl Oscara Jon Voight... Mohl hrát v Pretty Woman, v Honbě za diamantem, v Pulp Fiction, v Základním instinktu i v Policajtovi z Beverly Hills.
Přesto se mu i v tomto období podařilo vrátit se na výsluní alespoň hollywoodského komerčního nebe, třebaže už bez potlesku vybíravé kritiky. Nejúspěšnějším hercem Hollywoodu se stal i za rok 1985. To už měl za sebou dvě další pokračování Rockyho, která opět napsal a sám sebe v nich režíroval, pár zmíněných akčních zapomněnek, dokonce i jednu komedii, Kočičí zlato, citovanou mezi nejhoršími filmy 80. let. A právě dotočil druhý snímek z prozatímní trilogie Rambo.
O něj, podobně jako o jeho předchůdce roku 1982, kritika ani filmoví akademici pochopitelně ani nezavadili. Velmi vstřícně na něj však reagovali diváci. Příběh osamělého mstitele, spravedlivého, leč brutálně tvrdého vymahače práva v situacích, kdy nefunguje, oslovil publikum stejně silně jako Rocky. Přitom obě postavy mají k sobě hodně daleko. Oba hrdinové jsou sice vykořenění (Rocky přinejmenším etnicky, vietnamský veterán John Rambo se válečným traumatem proměnil už přímo v sociopata), ale zatímco jeden zapojuje vedle pěstí do boje za spravedlnost hlavně duši a srdce, druhý má jen zbrojní arzenál. Rocky má ženu a děti, Rambo je sám. Rocky je citlivý, umí být i něžný, Rambo je nemilosrdný zabiják. Jako by obě Stalloneovy role oslovily doktory Jekylly i pány Hydey americké společnosti. Válkychtivé otce spořádaných rodin, z nichž každý druhý přechovává v idylickém domečku palnou zbraň, proti čemuž akční hrdina Stallone paradoxně jako občan vystupuje, třebaže jde o prvek z agendy republikánů, k nimž se hlásí.

Pestrý firemní štít

Od té doby pověst Sylvestera Stallonea v podstatě jen upadala. S jemnými nuancemi, které vnímali spíše jeho přející fanoušci než nezaujatý pozorovatel, se dostávala z nejhoršího filmy jako Cliffh anger či Demolition Man z počátku 90. let. K tomu nejhoršímu patří dozajista jeho prkenné výlety do komediálního žánru, film Stůj, nebo maminka vystřelí! či remake francouzského Oskara, v němž si dovolil převzít de Funesův part. Neúspěchem skončil snad i dobře míněný nezávislý film Země policajtů, ve kterém si zahrál za symbolický honorář 60 000 dolarů charakterní roli vyhořelého policisty s nadváhou, která ukázala nad slunce jasně jeho herecké limity. V té době už jinak pobíral 20 milionů za roli, takže filmu D-Tox, natočenému o šest let později, v roce 2003, uhryzl téměř polovinu rozpočtu. Snímek za první, nejsměrodatnější týden promítání stržil něco málo přes 50 000 dolarů.
Tak skončil herec, jemuž uznávaný filmový kritik Roger Ebert po Rockym předpovídal šance stát se druhým Marlonem Brandem. Jenže Stalloneovu virtuální pověst nic z toho už nemohlo poškodit. Vřadil se do té kategorie hvězd, která žije, a to velmi dobře, z podstaty, z vlastního jména, za nímž může být letité prázdno. Pokud potřeboval finančně přilepšit, spojil se v triumvirát s kamarády Willisem a Schwarzeneggerem k založení globálního kavárenského řetězce Planet Hollywood. Ten sice po nedlouhé době zkrachoval, ale o osobní účty jeho majitelů si netřeba dělat starosti. Neúspěchem skončil i projekt časopisu pro muže nad čtyřicítku s názvem Sly. V roce 2005 se Stallone produkčně i účastí před kamerou podílel na boxerské televizní reality show Soutěžící, ani ta však velkou díru do světa neudělala.
Přesně před třiceti lety, když skončil práci na Rockym II, prohlásil, že v žádném případě nevznikne Rocky IV. Jako často předtím byly jeho úmysly jasnější než následné činy: s Rockym to ještě v 90. letech dotáhl do pětky a podobně k pěti, jenže od desíti, to šlo i s úrovní jednotlivých dílů.
Avšak Rocky je Stalloneův nejcennější majetek. Nelze se tedy divit, že loni znovu porušil slovo a vrátil se k boxerovi Balboovi pošesté. A kupodivu i kritici se po dlouhém čase zadívali na Stallonea vlídně. Po původním snímku je Rocky VI hodnocen nejlépe z celé série. Do hry se ostatně brzy vrátí i Stalloneovo druhé alter ego, John Rambo, jehož čtvrté pokračování je ohlášeno na příští rok. Na týž rok pak Stallone chystá realizaci scénáře, který mu ležel v šuplíku, už když psal prvního Rockyho: životopis nedostižného vzoru Edgara Allana Poea, umělce, "kterým pohrdali jako bláznem, namísto aby jej oslavovali jako vizionáře. Byl jako Rocky."
Tohle všechno, jedno jako druhé, až po triviality v podobě zapovězených růstových hormonů objevených při prohlídce Stalloneových zavazadel australskými celníky, by mohly být příčiny jeho věčného úšklebku. Jenže ten z jeho tváře nikdy nezmizí, ať by se kolem něho dělo cokoli, protože má příčinu zcela prozaickou a neodvolatelnou: porodník, který Stallonea před více než 60 lety přiváděl na svět, musel použít kleště, a tak mu trvale poškodil obličejový nerv

Kriminál

14. května 2007 v 20:14 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
Má šest měsíců ke svobodě, bude rád když přežije!
Ze dne na den se pro Franka Leoneho změnil pobyt ve vězení v boj o přežití. Je přeložen do přísně střeženého oddělení, kterému vládne sadistický ředitel (Donald Sutherland), který se ho tvrdou šikanou snaží vyprovokovat k útěku a definitivně ho při následném zásahu zlomit.

Tango & Cash

14. května 2007 v 20:13 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
Ray Tango a Gabe Cash bojují proti mafii, která jim připraví léčku a oni jsou oba odsouzeni do vězení. Zde již čekají gangsteři, kteří se chtějí nepohodlných strážců zákona zbavit... Málokdo znepokojuje mafii v Los Angeles jako detektivové Ray Tango a Gabe Cash. Šéf mafie na ně nastraží past a oba se ocitají ve vězení plném gangsterů, kteří na ně čekají, protože valnou hromadu jim tam právě oni dostali! I když se Tango s Cashem dřív neměli moc v lásce, dokážou v kritické situaci spojit sve schopnosti... Podaří se jim únik z vězení a pomocí svých kontaktů začínají pátrat po muži¨ích, kteří je tak doběhli! Začíná tak honička... Tango a Cash se pouštějí jako lovečtí psy po mafii a policie hledá 'uprchlé' vězně... Kdo tento závod vyhraje?

Demolotion Man

14. května 2007 v 19:25 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
Napínavý akční sci-fi film, který předčí hity jako je Terminátor... Seržant John Spartan nebojuju se zločinem. Vrhá se do něho jako pes žijící na smetišti. Je to muž, který se zabývá ničením. A je jedinou nadějí budoucnosti. Sylvester Stallone a Wesley Snipes vystupují uprostřed oslnivé fiktivní budoucnosti (vytvořené Davidem L. Snyderem, autorem výpravy k filmu Blade Runner) v tomto divokém a humorném filmu producenta Joela Silvera (Die Hard, Lethal Weapon). Píše se rok 2032 a zločinec Simon Phoenix (Snipes) přichází ve vězení CryoPrison po 35 letech zmrazení k životu a zjištuje, že klidná, násilí prostá Jižní Karolína je zde, aby se jí znovu zmocnil.

Specialista

14. května 2007 v 19:24 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
May Munroo (Sharon Stone) v sobě nosí od dětství touhu po pomstě za smrt rodičů. Ve chvíli, kdy nadešel čas, si najímá specialistu na výbušniny Raye Quicka (Sylvester Stallone), aby se za ni vyrovnal s příslušníky klanu Leonů, odpovědnými za smrt jejích rodičů. Ray sám má však nevyřízené účty s lidmi pohybujícími se kolem mocné gangsterské rodiny. Jeho hlavním protivníkem je Ned, bývalý parťák a pyrotechnik...

Nájemní vrazi

14. května 2007 v 19:23 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
Sylvester Stallone a Antonio Banderas jako nepřátelé na život a na smrt v dramatickém souboji mezi profesionálními zabijáky. Robert Rath je profesionální vrah. Při plnění jedné zakázky narazí na konkurenta - ambiciózního mladého zabijáka Miguela Baina, který má spadeno na tutéž oběť. Od té doby se s Miguelem setkává všude - jakoby ho jeho mladší kolega vyzval na souboj o místo toho nejlepšího. Další Rathovou zakázkou je mladá hackerka Electra, která ukradla přísně tajná data a má v úmyslu je výhodně prodat. I zde ale Roberta očekává Bain a z Ratha lovce se stává Rath obět. Spojí se s Electrou a společně Bainovi unikají. Rozhodující duel, v němž se o slovo přihlásí i Rathova minulost, je však teprve čeká...

Cop Land

14. května 2007 v 19:22 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
Freddy Heflin je obyčejný maloměstský šerif, který si kvůli částečné hluchotě nemůže splnit svůj sen stát se policistou. Avšak právě on objeví důkaz o vraždě, která měla vypadat jako sebevražda, a posléze také o korupci mezi policisty.

Sejměte Cartera

14. května 2007 v 19:21 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
Sylvester Stallone na stopě vrahů svého bratra. Jack Carter (SYLVESTER STALLONE - Rambo, Rocky, Cliffhanger) je drsňák každým coulem. V Las Vegas odvádí pro hlavouny podsvětí poctivou i když ne právě čistou práci a k návratu do rodného Seattlu by ho dokázala přinutit snad jen tragická smrt mladšího bratra. Údajně zahynul v opilosti za volantem. Motivován pochybnostmi bratrovy manželky a dcery, začne Jack Carter pro klid svědomí prověřovat i jiné možnosti. Díky svým drsným, stoprocentně efektivním metodám záhy narazí na stopy jasně svědčící o tom, že bratrova smrt není dílem nešťastné náhody, ale brutálních zabijáků. Případ je složitý, nicméně v jednom má Carter od začátku jasno - všichni, kdo stojí za bratrovou vraždou, budou krutě pykat!

Formule

14. května 2007 v 19:21 | Baryk |  ...Sly a jeho další filmy...
SYLVESTER STALLONE za volantem závodního speciálu. Mladičký a mimořádně talentovaný závodník Jimmy Bly (KIP PARDUE) jen těžko odolává tlaku, který s sebou nese oslnivá kariéra nového favorita velkých cen. Majitel závodního týmu (BURT REYNOLDS) proto povolává zpět do kokpitu zkušeného Joea Tanta (SYLVESTER STALLONE), který má být mladému kolegovi oporou, krýt mu na okruhu záda a dovést ho k titulu mistra světa... Čekají vás jedinečné záběry závodů Velkých cen očima jezdců F1!